Άδικο δεν είναι; Καποιοι να πληρώνουν κα κάποιοι να μην πληρώνουν γιατί ανήκουν σε κάποια ελίτ. Μάλλον όχι: να μην πληρώνουν γιατί προσκύνησαν την Ελίτ που τα παίρνει όλα και δεν δίνει τίποτα, εκτός βέβαια από ψίχουλα και ψέματα.
Το πρόβλημα όμως είναι η ίδια Αυτοκρατορία, η Ελίτ ή οι (κακόμοιροι και αυτοί) Μουσουλμάνοι;
Ή μήπως είναι οι υπόλοιποι που άρχισαν να αγανακτούν;
(ΣΗΜΕΙΩΣΗ: Η λέξη "αγανάκτηση" και τα παράγωγα της παρακαλώ να κατανοούνται με την προ-2011 σημασία τους. Ευχαριστώ.)
Πρέπει να βρω μια καλή Οθωμανική Ιστορία. Πλήρωναν ποτέ οι Μουσουλμάνοι φόρο; Εξισώθηκε κάποτε η συνεισφορά Μουσουλμάνων/Απίστων; Είχαν αυτά τα γεγονότα σχέση ή συνάφεια με την παρακμή και την πτώση (και κατακερματισμό βέβαια) της Αυτοκρατορίας;
ΥΓ. Υπολογίζω (ελπίζω) ότι το κείμενο θα διαβαστεί από φίλους που ξέρουν την Οθωμανική ιστορία απείρως καλύτερα από εμένα. Επειδή υπάρχει πιθανότητα να έχω κάνει χοντρά λάθη θα παρακαλέσω τυχόν τέτοια να επισημανθούν, έστω και αν το κείμενο είναι κραυγαλέα ψευδο-ιστορικό.
Φίλε Παύλο έννεν ακριβώς έτσι. Οι Οθωμανοί γενικά εσέβουνταν τες μονοθεϊστικές θρησκείες τζιαι επιτρέπαν τους σχετικήν ελευθερίαν γιατί έτσι επιβάλλει το Ισλάμ. Φυσικά υπήρχαν τζιαι εξισλαμισμοί, αλλά πέμου κατακτητή που εν τον πιάννει ο ζήλος. Γενικά άμαν εγίνετουν βίαιη κατάκτηση ενός τόπου η ζωή τζιαι περιουσία των κατακτημένων ήταν στο έλεος του κατακτητή.
ΑπάντησηΔιαγραφήΓια τους φόρους: οι μη-μουσουλμάνοι επληρώναν επιπρόσθετο φόρο. Άλλους φόρους, παραγωγής τζιαι εισοδήματος τζιαι τα λοιπά επληρώνναν ούλλοι, ασχέτως θρησκείας. Οι μουσουλμάνοι που ανήκαν στην διοικούσα τάξη, δηλαδή όσοι είχαν αξίωμαν, εν επληρώναν. Το ίδιον τζιαι οι Χριστιανοί. Δηλαδή οι παπάες π.χ. εν επληρώνναν φόρους. Το θέμαν εν παραπάνω ταξικό παρά βασισμένο σε θρησκεία.
Τζι'εμέναν εφαίνετουν μου κάπως απλοϊκή η υπόθεση αλλά εταίρκαζεν με τούτα που θέλω να πω...
ΑπάντησηΔιαγραφήΕυχαριστώ για την διόρθωση!
Λίγη βιβλιογραφία για σένα
ΑπάντησηΔιαγραφήAUGUSTINOS GERASIMOS The Greeks in Asia Minor in the 19th Century, Confession, Community and Ethnicity in the 19th Century, The Kent State University Press, Kent, Ohio and London, England, 1992.
BRAUDE BENJAMIN & LEWIS BERNARD Christians and Jews in the Ottoman Empire, New York-Londres, 1982.
DAVISON RODERIC H. Reforms in the Ottoman Empire, 1856-1876, Princeton University Press, New Jersey, 1963.
KARPAT KEMAL H. Ottoman Population, 1830-1914, Demographic and Social Characteristics, The University of Wisconsin Press, Madison-Londres, 1985.
LEWIS BERNARD The Emergence of Modern Turkey, Oxford, 1961.
QUATAERT DONALD «The Age of Reforms, 1812-1914 » in An Economic and Social History of the Ottoman Empire, 1600-1914, vol.2, S.FAROQHI, B.MCGOWAN, D.QUATAERT, S.PAMUK (eds.), Cambridge University Press, 1994, pp.759-934.
QUATAERT DONALD The Ottoman Empire, 1700-1922, Cambridge University Press, 2000.
SONYEL SALAHI RAMADAN Minorities and the Destruction of the Ottoman Empire, Publications of Turkish Historical Society, Serial VII-No.129, Ankara, 1993.
RUNCIMAN STEVEN The Great Church in Captivity, A Study of the Patriarcate of Constantinople from the Eve of the Turkish Conquest to the Greek War of Independence, University Press, Cambridge, 1968.
Σε ένα μήνα η πηγή της λίστας θα είναι Κύπρο και αν τα καταφέρουμε θα μας κάνει 2-3 διαλέξεις περί του θέματος.
ΑπάντησηΔιαγραφήΑ, ακόμα ένα καλό
ΑπάντησηΔιαγραφήISSAWI CHARLES The Economic History of Turkey, 1800-1914, « Publications of the Center for Middle Eastern Studies », No.13, The University of Chicago Press, Chicago-Londres, 1980.
και ακόμα ένα
ΑπάντησηΔιαγραφήAn economic and social history of the Ottoman Empire, 1300-1914
by Halil İnalcık,Donald Quataert